5 dôvodov, prečo je vláknina psyllium zdraviu prospešná

  • Pridané: 24.10.2017   |   Autor: VEMICA, s.r.o.   |   17 čítaní / zobrazení

5 dôvodov, prečo je vláknina psyllium zdraviu prospešná

vláknina Psyllium 
     Vlákninu psyllium je známa najmä pre svoje laxatíve účinky. Avšak,  isté výskumy dokázali, že má blahodarné účinky aj na iné časti tela, vrátane srdca a pankreasu. Pochádza zo semien byliny Plantago ovata, ktorá sa vyskytuje najmä v Indii. Psyllium sa odporúča tým, ktorí trpia nedostatkom vlákniny, čo môže mať za následok kožné problémy, zápchu, neschopnosť chudnúť a iné. Používa sa ako výživový doplnok vo forme granúl, kapsúl alebo prášku. Navyše, vlákniha psyllium je vhodná aj pre ľudí s celiakiou alebo tých, ktorí trpia laktózovou intoleranciou. Neobsahuje totiž lepok, ani mlieko a je pre vaše citlivé črevá ako stvorená. Pomáha regulovať hladinu cukru v krvi rovnako tak reguluje aj vysoký cholesterol a zmierňuje zápchu.

Ako už isto viete, až 80% imunitnej sústavy spočíva v tráviacom trakte. Aby sme predišli infekciám a zmiernili zápaly potrebujeme, aby črevá správne fungovali, k čomu nám môžu dopomôcť prebotiká. Týmto je napríklad aj psyllium. Má schopnosť zmäkčiť stolicu, čo môže byť užitočné hlavne pri krátkodobých ochoreniach ako už spomenutá zápcha, kedy zabraňuje vzniku väčších komplikácií akú sú hemoroidy a análne pukliny. Existuje niekoľko výskumov, ktoré potvrdzujú, že psyllium môže pomôcť pri podobných stavoch, no pred jeho použitím sa poraďte s lekárom.


Aké sú ďalšie zdravotné účinky tejto zaujímavej vlákniny?

1. Zmierňuje a lieči hnačku

     Psyllium pôsobí ako činidlo absorbujúce vodu, čo vedie k tvrdšej stolici, spomaleniu jej prechodu cez hrubé črevo a tiež normalizuje črevné pohyby.

2. Znižuje hladinu cukru v krvi

    Ukázalo sa, že suplementácia vlákniny kontroluje glykemickú rekciu tela na jedlo, čo vedie k zníženiu hladiny inzulínu a cukru v krvi. Toto tvrdenie platí najmä pre vlákniny rozpustné vo vode, čomu je psyllium dobrým príkladom. Keď dáme psyllium do vody, vznikne tekutina podobná gélu. A práve ten má schopnosť regulovať hladinu cukru v krvi a dokonca spomaľuje trávenie jedla. Čo znamená, že zostanete dlhšie sýti.

3. Posilňuje srdce

    Istá štúdia tvrdí, že najmenej 6 týždňov pravidelného užívania psyllium je potrebné na to, aby sa u ľudí s nadváhou alebo obezitou znížili hladiny cholesterolu. A to nie je všetko. Pokiaľ vlákninu psyllium zaradíte do svojho jedálnička, môže vám pomôcť znížiť riziko srdcových ochorení, znížiť vysoký tlak, upraviť hladinu lipidov a celkovo posilniť srdce.

4. Vhodné aj pre diabetikov

     Diabetici, alebo ľudia trpiaci cukrovkou si musia dávať pozor na svoju stravu a na to, čo vložia do úst. A aj preto sa môže psyllium stať ich pomocníkom, ktorý im pomôže udržať zdravú glykemickú rovnováhu. Jedna štúdia zistila, že užívanie 5g psyllia, dva krát denne môže pomôcť ľuďom s diabetom typu 2 kontrolovať hladinu cukru v krvi. Iná štúdia však zdôraznila, že liečba psylliom by mala byť individuálne prispôsobená.

5. Je bezlepková!

     Ako sme už zdôraznili skôr, vláknina psyllium je úplne bezlepková čiže vhodná aj pre celiatikov. Môžete ju použiť aj pri pečení, pretože po namočení do vody vznikne gél, ktorý vašim pečeným dobrotám dodá potrebnú vláčnosť a bráni drobivému a suchému cestu. Psyllium môžete pridať do koláčov, chlebov, palaciniek alebo do smoothies.

Momentálne nie je k dispozícií žiaden komentár