Internetový obchod s výrobkami ASP s.r.o.
S trochou vody, Vaše hody.
Sójové izoflavóny najlepšie prírodné SERM
Okrem prevencie rakoviny založenej na hormonálnom podklade sójové izoflavóny majú užitočné vlastnosti SERM
(Selektívny modulátor estrogénového receptora)
spolu s ďalšími pozitívnymi účinkami na zdravie, napr. zníženie rizika srdcových ochorení, zmiernenie symptómov menopauzy a prevencia osteoporózy, a tak sa môžu pokladať za ideálnu prírodnú SERM terapiu. Nedávne štúdie na ľuďoch ukazujú, že chemopreventívne účinky Tamoxifénu je možné zvýšiť pridaním sójových izoflavónov.
Kritika uverejnená v publikácii Kanadský rodinný lekár 1998 o bežných liekových preparátoch pre liečbu symptómov menopauzy uviedla: " V dostupných kontrolných štúdiach rozhodujúce údaje podporujú rolu fytoestrogénov v zmenšovaní symptómov menopauzy v dôsledku chýbajúceho estrogénu a v prevencii poškodenia kostí a ochorení kardiovaskulárneho systému.
Na druhom medzinárodnom sympóziu Úloha sóje v prevencii a liečbe chronických ochorení, ktoré sa konalo v Bruseli, v Belgicku v roku 1996, 3 štúdie uviedli značný pokles v intenzite postmenopauzálnych symptómov, hlavne v návaloch tepla. Ďalšia štúdia v Taliansku, ktorej sa zúčastnilo 104 žien po menopauze, zistila pokles v počte návalov tepla po 12 týždňoch pravidelnej dennej konzumácie 60g sójových proteínov, ktoré obsahovali 76 mg izoflavónov.
Iná štúdia Hebrejskej univerzity, Hadassahská lekárska škola, Jeruzalem, Izrael, sledovala 78 žien, u ktorých zmierňovali návaly tepla podávaním potravy s obsahom sójových izoflavónov. Po 12 týždňoch takejto stravy u nich významnne vzrástla sérová hladina SHBG.
SHBG (globulín viažuci sa na pohlavné hormóny) sú plazmatické bielkoviny s vysokou afinitou k estrogénom a androgénom. Zvýšenie v hladine SHBG znižuje relatívne množstvo voľného testosterónu a estradiolu, a tak znižuje biologickú účinnosť steroidov. Existujú dôkazy, že naviazanie estrogénu na SHBG je nepriamo úmerné výskytu rakoviny prsníka. Táto štúdia naznačuje, že dlhodobé zvýšenie hladiny SHBG príjimaním stravy bohatej na izoflavóny môže poskytnúť určitú ochranu voči rakovine prsníka.
Štúdia prezentovaná na 4.medzinárodnom sympóziu Úloha sóje v prevencii a liečbe chronických ochorení 2001 ukázala, že izolát bohatý na izoflavóny v sójových proteínoch (80mg izoflavónov/denne) zmiernil symptómy menopauzy u indiánskych žien.
Úľava od vazomotorického syndrómu bola dokázaná nedávno v náhodnej klinickej štúdii, ktorá využívala placebo kontrolu a ktorá prebiehala na viacerých miestach. Skúmala sa bezpečnosť a účinnosť izoflavónov podávaných ústami s cieľom dosiahnuť úľavu od symptómov menopauzy, ako sú návaly tepla. Výsledky potvrdili, že doplnky, ktoré obsahovali sójové izoflavóny efektívne znižovali frekvenciu a intenzitu návalov tepla a zároveň nestimulovali endometrium. Nedávno publikovaná štúdia o účinnosti izoflavónov v znižovaní symptómov menopauzy vyvodila takýto záver: "Preskúmané zistenia potvrdzujú výbornú klinickú účinnosť stravy obohatenej o sójové izoflavóny, hlavne o genisteín, o ktorom sa predpokladá, že zmierňuje aj symptómy menopauzy, aj dlhodobé príznaky, hoci tie potrebujú ešte ďalšie zdôvodnenia."
Podľa správy uverejnenej v marcovom vydaní časopisu Pôrodníctvo a gynekológia, 2002, denná spotreba sójových izoflavónov významne znižuje príznaky menopauzy u žien po menopauze a takisto môže pomôcť v prevencii ochorení kardiovaskulárneho systému.
Dr.Edmund C. Baracat a kolektív z Federálnej univerzity v Sao Paulo v Brazílii náhodne vybrali 80 žien po menopauze s príznakmi klimaktéria, ktorým počas 4 mesiacov podávali placebo alebo 100mg sójových izoflavónov denne. Ženy, ktoré dostávali sójové izoflavóny uvádzali výrazné zlepšenie (p<0,01) symptómov menopauzy v porovnaní s pôvodnými hodnotami a so skupinou, ktorá dostávala placebo.
research publikovaných informácii 7.1.2009
