Zázrak menom vitamín C

  • Pridané: 25.05.2018   |   Autor: VEMICA
 
Vitamím C. Kto by ho nepoznal? Je to jeden z najznámejších vitamínov. Akonáhle sa povie vitamín C, predstavíme si ho ako bojovníka proti chrípke a ako skvelého pomocníka na podporu imunity.
 
A viete čo? Je to úplne prirodzené, nakoľko  vitamín C podporuje obranný systém tela. No pozor! Tento vitamín vie omnoho viac. Pôsobí ako antioxidant, podporuje správnu  funkciu kardiovaskulárneho systému, podporuje tvorbu kolagénu a L-karnitinu.
 
Vieme, že ho nájdeme v ovocí, zelenine, tabletkách, šumivých tabletách i v prášku. No ale kto sa má v tom vyznať? Ktorá forma je tá správna? A aké sú ďalšie účinky vitamínu C? Čítajte pozorne a dozviete sa viac.
 
Skvelé účinky vitamínu C - aké sú to sú?
 
Vitamín C ako antioxidant - Poskytuje dôležitú podporu pre telo vo forme antioxidantov. Keďže telo je vystavené oxidačnému stresu a voľným radikálom, antioxidanty sú veľmi dôležitými pomocníkmi.
 
Vitamín C pomáha pri redukcii hmotnosti - Ľudia, ktorí konzumujú väčšie množstvo vitamínu C  a teda ich telo si vytvára zásoby tohoto vitamínu, majú tendenciu počas bežného cvičenia spáliť až o 30% viac tuku ako ľudia s nižšou hladinou vitamínu C v tele.
 
A to nie je všetko. Existuje viac súvislostí medzi telesnou hmotnosťou a vitamínom C. Niektoré výskumy dokonca dokazujú, že ľudia s nižšou hladinou vitamínu C majú tendenciu chudnúť pomalšie alebo dokonca majú problém s redukciou hmotnosti.
 
Dámy pozor! Pozor! Aké sú účinky vitamínu C na pokožku - Zvýšené dávky vitamínu C zlepšujú stav pleti a to: vrásky sú menej viditeľné, redukuje sa výskyt suchých a podráždených miest.
 
Tieto účinky majú priamu súvislosť s tvorbou kolagénu, ktorého tvorba je podporovaná vitamínom C.
 
Vitamín C a L-Karnitine - L-Karnitine je amino kyselina, ktorá hrá veľmi dôležitú rolu pri tvorbe energie pre naše telo. Táto amino kyselina je prirodzene produkovaná našim telom. Níízka hladina vitamínu C priamo súvisí s nízkou tvorbou tejto dôležitej aminokyseliny.
 
Vitamín C a jeho skvelé účinky pre mužov - Okrem hore uvedených účinkov bolo testami dokázané, že vitamín C má i blahodárny vplyv na sexuálny život.
 
 
Aká forma vitamínu C je tá najlepšia?
 
Bohužiaľ strava už neobsahuje toľko vitamínov, ako v minulosti a teda by sme mali jesť niekoľkonásobne viac ovocia a zeleniny, aby sme dostali do tela také množstvo vitamínu C ako v minulosti v polovičnej porcii.
 
Preto je len úplne prirodzené, že doplnky výživy sú veľmi populárne. Určite ste postrehli, že na trhu je niekoľko typov doplnkov výživy a možno aj tápete, ktorý z nich je ten správny.
 
Otázka, ktorú si ale treba položiť je: Koľko vitamínu C naozaj dokáže moje telo stráviť a efektívne využiť na výživu? T.j. ktorá forma vitamínu sa najlepšie vstrebe do tela, aby ho následne telo mohlo efektívne využiť na výživu celého organizmu?
 
Syntetické vs. prírodná kyselina askorbová
 
Kyselina askorbová sa prirodzene nachádza vo viacerých druhoch ovocia a zeleniny. No pokiaľ máte problém s konzumáciou vyššieho množstva jedla alebo celkovo zeleniny či ovocia, výživové doplnky vám pomôžu vyplniť túto medzeru.
 
Skvelou voľbou je vitamín C v práškovej forme. Je naozaj šetrný na žalúdok a je to veľmi rýchly a osviežujúci spôsob užitia tohto vitamínu.
 
Tým, že budete konzumovať veľké množstvo vitamínu C vám však nezaručuje, že vaše telo ho i viac strávi. Každý organizmus je jedinečný. Zatiaľ čo jednému môže maximálne vyhovovať forma džúsu či jedla, inému môže vyhovovať napríklad forma prášku rozpustného vo vode.
 
Prikladáme zoznam jedál s vysokým obsahom vitamínu C
 
●     Červená paprika
●     Pomarančový džús
●     Pomaranče
●     Džús z grapefruitu
●     Zelená paprika
●     Kiwi
●     Jahody
 
Koľko vitamínu C by sme mali denne užiť
 
●     Deti od 4-8 rokov 25 mg denne
●     Deti od 9 - 13 rokov 45 mg denne
●     Deti od 14 - 18 rokov - chlapci 75 mg, dievčatá 65 mg
●     Dospelí 19 + - muži 90 mg, ženy 75 mg
●     Fajčiari extra 35 mg nad odporúčanú dennú dávku
 
Takže veríme, že tento článok vám pomohol porozumieť, ako moc je vitamín C pre naše telo dôležitý. A taktiež veríme, že sa budete jednoduchšie rozhodovať, akú formu užitia vitamínu zvolíte.
 
Tak čo? Strava? Tabletky? Prášok? Džús? Každému podľa chuti. Obmedzenia v dnešnej dobe hádam už ani neexistujú. Prajem vám aby ste si užívali ten proces hľadania toho správneho vitamínu C pre vás :)